Artikler om: Brukeradministrasjon

Får du ikke e-poster fra Styreplan?

Her får du en "eskaleringsstige" du kan følge hvis du opplever å ikke motta e-post fra Styreplan. Som regel kan dette løses i ditt e-postprogram, så vi starter der. Moro med internett!


Du er sikker på at din administrator har sendt deg noe, og at du er registrert med riktig (og riktig stavet!) e-postadresse i Styreplan, likevel får du ikke e-post. Første steg er å sjekke dine egne e-postmapper - av og til vil e-poster sorteres unna, særlig hvis du er ny i Styreplan.


Enkel feilsøking


  1. Sjekk om e-posten har havnet i Søppelkasse/Papirkurv (Spam/Junk i engelske e-posttjenester)
  2. Sjekk om e-posten har havnet i mappen for slettede e-poster
  3. Søk etter e-posten du savner for å se om den kan ha havnet i en annen mappe.


Fortsatt ingen e-post? Gå videre til neste steg.


Outlook (avansert)


Er du en avansert bruker som bruker regler i Outlook eller lignende i andre e-postprogrammer, sjekk om disse slår inn.


Microsoft har en egen sjekkliste du kan gå gjennom når e-post mangler: E-post mangler i Outlook.com-innboksen


For Outlook se artikkelen Administrere e-postmeldinger ved hjelp av regler hos Microsoft. Andre leverandører vil ha tilsvarende hjelpeartikler.


Fant du ikke problemet?


Finner du ikke e-postene etter å gjennomført stegene over og har fått registrert din jobb-epost i Styreplan, kontakt din IT-avdeling.


I noen tilfeller kan det være filter innad i bedriften som hindrer leveransen til deg, eller at regler du har satt opp i e-postklienten din utilsiktet filtrerer bort e-post fra Styreplan. Dette kan IT hjelpe deg med.


Hvis problemet ikke løses, ber vi om at din IT-avdeling kontakter oss for videre feilsøking.


Har du fått registrert din privat-epost i Styreplan (som @gmail.com, @outlook.com, @hotmail.com, @live.no), kontakt oss direkte.


Sikre at e-post fra Styreplan kommer frem


Når problemet ditt er løst én gang, vil det for de absolutt fleste være løst "for alltid". Hvis du likevel vil være helt sikker, kan du følge tipsene under.


Outlook (Gjelder Outlook 365/2016, Hotmail/Live/Outlook.com)


Følg instruksjonene fra Microsoft for å legge til Styreplan som en klarert avsender. Se punktet Klarerte avsendere og mottakere i denne artikkelen.


Gmail


Legg til adressen no-reply@styreplan.no i kontaktlisten din.


Andre leverandører


Se leverandørens veiledning/hjelpesenter eller kontakt deres brukerstøtte for å sikre at e-post fra Styreplan kommer frem.

Oppdatert på: 20/02/2025

Var denne artikkelen nyttig?

Del tilbakemeldingen din

Avbryt

Tusen takk!